Guider: Digitalt medlemskap
Befintlig medlem
Du som redan är medlem kommer få ett mejl när det är dags att förlänga medlemskapet. I mejlet finns dels en länk till Riksteaterns medlemssidor där du kan välja att betala med Swish eller bankkort, dels bifogas en avi ifall du önskar betala med bankgiro.
Vykort
Nu i övergången till digitalt medlemskap kommer du för säkerhets skull även få ett pappersvykort i brevlådan med samma information samt en QR-kod.
QR-koden är en länk till medlemssidan där du betalar. (OBS! Scanna med din mobils kamera, inte swish-appen.)
Ny medlem
Du kan bli medlem redan nu direkt men även i samband med att du går på en föreställning. Om du gör det vid en föreställning så kan du skanna in en QR- med din mobils kamera så kommer du till bli-medlem-sidan.
Vill du bli familjemedlem så finns särskild sida för det.
Så här gör du på webbsidan:
- Du fyller i ditt personnummer = dina adressuppgifter hämtas då direkt från SPAR (Statens personadressregister). Adressen uppdateras också automatiskt om folkbokföringsadressen ändras. På så sätt behöver du inte själv höra av dig om du flyttar.
Om du inte har svenskt personnummer eller e-post eller inte vill ange personnummer så fyller du istället i en medlemsfolder i samband med föreställning. Du kan också kontakta Riksteaterns nationella medlemsservice direkt. (medlem@riksteatern.se, tel 08-531 99 300)
Registreringen avslutas med att du går till betalning där du kan välja mellan Swish eller kortbetalning.
- Du får två e-postmeddelanden: Ett kvitto på betalningen och ett välkomstmejl. I välkomstmejlet finns en knapp för att skapa ditt konto på Mina sidor.
- Skapa konto till Mina Sidor och logga in. (Se här om hur du gör.)
Mina Sidor
Med det nya digitala medlemskapet får du tillgång till Mina Sidor där du själv kan administrera dina uppgifter etc. Om du ännu inte har aktiverat Mina Sidor så gör du så här:
När du är inloggad på Mina sidor och kan du se ditt medlemskort, medlemsförmåner, redigera kontaktuppgifter, se dina inbetalningar och betala aktuella avier.